torsdag 20 september 2012

what to expect (2012)

What to expect when you're expecting.
En komedi om graviditet, vi får följa 5 kvinnor som väntar barn på ett eller annat sätt.
Diaz, hälsoguro som blir oväntat gravid.
Banks, driver babyaffär och försökt bli gravid i 3 år. Först när hon slutar försöka så händer det.
Lopez, kan inte bli gravid trots provrörsbefruktning och ska adoptera.
Kendrick, blir gravid vid ett engångsligg.
Decker, lyxfru som ska ha barn med äldre man.

Jag gillar den här filmen, den har fått dåliga betyg och dåliga recensioner (åtminstone dem jag sett). Men jag håller inte med, jag tycker den är underhållande och väldigt bred.
Tar upp flera situationer, det vill säga att bli gravid trots att det inte är meningen eller att inte alls kunna även fast man försökt på alla sätt som finns.
Även vad som kan hända - akut kejsarsnitt, missfall och så vidare...

Banks tycker jag är en av de bättre, hon är väldigt rolig och jag känner igen mig en del i henne från när jag var gravid. Jag hade ju precis som henne förväntat mig att en graviditet var en dans på rosor.
Det var bara någonting mysigt - åh nej!
Det finns så mycket som händer under graviditeten som man inte får höra i alla gulligulliga artiklar och fina bilder på stora magar i tidningar mm.

Decker däremot, jag vet inte riktigt varför hon är med? Tycker att hennes karaktär förstör mer än  vad den ger. Visst hon får tvillingar och det är ju bra att få med det också kanske, men totalt urlöjlig karaktär och det blir bara pinsamt.

Men jag gillar den som sagt ändå! Rolig och jag kan känna igen mig i mycket!

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar