måndag 10 september 2012

Mirror, mirror (2012)

Ännu en version på Snövit och de sju dvärgarna.
Den var väl helt okej, inget som jag skulle vilja se igen och inte heller något som sa mig sådär jätte mycket.
Men helt okej.

Jag vet inte riktigt om den är ämnad för barn eller ej, jag kan inte riktigt komma underfund med det.
Julia Roberts som elaka drottningen? Nej, det funkar inte. Det blir bara ett lite lamt försök till att spela elak. Hon passar inte så bra i sådana här roller.
Snövit däremot var bra, och hon var vacker också tycker jag.

De hade ju verkligen gjort om hela sagan i alla fall, tror inte att det var något som stämde med originalhistorien. Sen skulle den väl vara rolig tror jag, men skämten var ganska så dåliga. Det blev bara dumt alltihop. Så det med att vara rolig, det misslyckades!

Det var egentligen inte ens så att man hatade drottningen som man gör annars i Snövit filmer.
På en skala från 1 till 5 så får den en 2a.

/TS

2 kommentarer:

  1. Vilken version är bäst nu då? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. originalet :P nej men jag vet inte riktigt, jag gillade inte snowwhite and the huntsman heller, men där kunde man i alla fall hata drottningen och så slapp man se prince charming bli en valp.... så den här var nog sämst faktiskt. originalet är fortfarande bäst :)

      Radera