fredag 28 september 2012

Taken (2008)

Förjävla bra film!
Jag gillar denna skarpt. Handlar om en tonårstjej som åker till Paris med en tjejkompis och blir kidnappad av ett gäng som ägnar sig åt att ta unga tjejer och tvångsprostituera dem.
Hennes far ger sig efter dem för att hitta dottern, och för att hämnas.

Det är hemskt och spännande, man undrar om det eventuellt kan finnas sådant här i verkliga livet.. Man vet ju aldrig, det finns ju sannerligen folk till allt nuförtiden!

Spännande är det genom hela filmen, det finns dock några frågetecken. Vart hamnar tjejen som pappan räddar i jakten på dottern?
Jag skulle ju gärna vilja veta om hon kom hem eller om han bara dumpade henne där på nytt.

Taken 2 kommer snart ut, däremot tvivlar jag på att den kommer vara lika bra. Jag förstår inte riktigt varför de ska göra uppföljare på allt, ibland är det bäst att bara låta det vara som det är!
Men se den ska jag i vilket fall som helst, den kan ju vara bra..

Det var typ tredje gången jag såg denna filmen nu och jag tycker fortfarande att den är lika bra, och det måste ju säga något?

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar