söndag 2 september 2012

vive, ama, ride

Första inlägget i denna bloggen kommer alltså här.

Den här bloggen kommer att handla om livets glädjeämnen så som jag ser dem, det vill säga:
- Jag kommer berätta om filmer jag sett och sätta betyg på dem. Jag älskar att se på film, det finns ingenting som är så avslappnande som att se på en bra film och bara glömma allt annat runt omkring, drömma sig bort lite.
- Jag kommer även att berätta om böcker jag läst och eventuellt sätta betyg på dem. Samma som med film fast böcker är egentligen bättre, här kan man drömma sig bort ännu mer! Jag läste mer förut men det blir tyvärr inte så mycket längre, det tar ju lite längre tid än att se en film och därför blir det inte riktigt lika ofta som jag skulle önska.
- Mina vänner, de bästa som finns. Jag kommer att berätta om saker vi hittar på och även kanske saker som vi har hittat på förr. Lite hyss som vi gjort när vi var mindre kanske, sådant som man kan sitta och skratta åt och önska att man var i den åldern igen.
- Stella, vår hund. Staffordshire bullterrier. Här kommer jag att skriva om tävlingar, resultat, utställningar, träning och eventuellt kommande valpar.
- Isak, vår son. Det absolut bästa, underbaraste och finaste som någonsin hänt mig. Här kommer man alltså också kunna läsa om hans framsteg.

Detta är några av alla mina glädjeämnen i livet, följ med så får ni veta alla.

Förövrigt, till alla er som eventuellt undrar. Vive, ama, ride (som står i bloggadressen) betyder
LEVA, ÄLSKA, SKRATTA
och det är väl glädje om något.

/TS

1 kommentar: