tisdag 4 september 2012

Dark Shadows (2012)

Ja, då har man sett den senaste Tim Burton filmen då.
Och vad tyckte jag? Njaaa, jag vet inte riktigt. Tim Burton och Johnny Depp verkar dock tycka om varandra, Depp verkar få huvudrollen i de flesta av Burtons filmer. Jag hade hoppats på mer skulle man kunna säga, den var inte så bra som jag trodde.

Handlingen var helt okej, Barnabas Collins lever på 1700 talet, han krossar hjärtat på en kvinna vid namn Angelique. Oturligt nog är just denna kvinna häxa och förhäxar alla Barnabas älskar och fördömer honom till ett liv som vampyr. Till råga på allt så stänger hon in honom i en kista djupt ner i marken. När han sedan av misstag grävs upp har det gått 200 år och Barnabas har aningen svårt att anpassa sig till den nya tiden.

Jag gillar Johnny Depp, tycker att han lyckas med de flesta roller och även denna. Han är rolig utan att bli för mycket.
Den här filmen är ju en blandning mellan skräck och komedi vilket jag brukar ha ganska svårt för, men den här gången funkar det ganska bra. Stundtals är det roligt men jag tycker att de kunde ha haft lite mer av den varan.
Helt okej film, varken mer eller mindre.
Lite kul ändå att Alice Cooper var med en sväng - "ugliest woman I've ever seen"

Gillar ni Depp så tycker jag att ni ska se den.

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar