torsdag 13 september 2012

Man on a ledge (2012)

Man on a ledge då, den handlar om en kille som har jobbat som polis men som nu sitter inne för att avtjäna ett 25årigt straff för att han har stulit en diamant värd ett x antal miljoner.
Han lyckas dock rymma och hamnar sedan mot fasaden på en hotellbyggnad och hotar med att hoppa.
Samtidigt sker ett rån i byggnaden mitt emot.

Jag gillar den här filmen, inte den bästa jag sett men helt klart sevärd. Spännande tycker jag att den är, nu har jag visserligen ganska lätt för att stressa upp mig till filmer som den här.
Filmen har dock en del svagheter, som att tjejen som är med och rånar tydligen måste ha superurringat och sen har dem dessutom tryckt upp brösten till max.
Att hon sedan helt plötsligt ska byta kläder och då måste visa upp sig i bh och trosor en stund blir bara löjligt.
Jag förstår inte varför dem måste ha sådant här?
Det känns bara billigt på något vis, varför måste allt anspela på sex?

Men ändock, stundtals spännande och även vissa stunder lite underhållande.
Minus för tjejen och för att storyn inte är speciellt trovärdig. Sättet som killen rymmer på kan man till exempel ifrågasätta..

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar