tisdag 4 september 2012

The dark knight (2008)



Precis sett klart the dark knight, och jag fullkomligt älskar den!
Heith Ledger, som jag sa i mitt förra inlägg, är lysande. Minspel, gester, repliker - Allt är helt perfekt! Han gör den rollen så bra så man får nästan rysningar.

Älskar det där han gör med tungan när han säger något, hur han skrattar galet på precis ”fel” ställen. Ja vad säger man – hatten av för Heith!

Jag gillar inte riktigt att de bytt ut Rachel däremot, tycker att Holmes gör rollen bättre än Gyllenhaal. Men så är ju jag allergisk mot rollbyte, tycker ju alltid att det ska vara samma.
En annan sak som jag kan störa mig lite på är Harvey Dents ansikte, utan att säga för mycket till er som inte har sett den ännu, så tycker jag att det i slutet på filmen blir lite väl överdrivet.
Bale gör ju förstås rollen som Batman riktigt bra också, gillar Bale överhuvudtaget. Tycker att han är med i många riktigt bra filmer faktiskt. 

En annan sak som jag gillar är hur de lyckas få filmen tragisk, rolig och spännande på samma gång. Det komiska är ändå viktigt tycker jag, så några skämt här och där lättar upp stämningen rejält!
Nu ser jag fram emot nästa film, ska ta och titta på den så fort den kommer ut och jag får en stund över. Självklart hoppas jag på att den är lika fantastisk som de två tidigare. 

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar