tisdag 4 september 2012

Batman begins (2005)



Eftersom det nu kommit en tredje Batman-film så tyckte jag att jag måste ju se dem två första igen, men när jag började titta på första (alltså Batman begins) så upptäckte jag att jag nog inte har sett den överhuvudtaget.

Jag blev väldigt positivt överraskad, jag brukar inte gilla filmer med en förklädd superhjälte men denna var faktiskt helt okej!

För er som inte sett den, vilket jag ju tror att de flesta har, så handlar den om en kille som heter Bruce Wayne. I stort sett berättar filmen om vilka händelser som gjorde att han blev just Batman, sen flikar de lite snyggt in med en hint om nästa film – the dark knight.
Kanske egentligen är fel att kalla den för ”första batmanfilmen”, men det är ju i alla fall första i nya serien. Batman filmer finns det ju rätt gott om innan. 

Nu ser jag fram emot att titta på the dark knight, som jag vet att jag har sett men som jag faktiskt inte minns så mycket av just nu. Förutom att Heith Ledger gjorde en suveränt bra insats som jokern – förövrigt fruktansvärt synd att han har gått bort! 

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar