fredag 21 september 2012

Staffebus och turkietresa

Hade så dåligt samvete för att jag inte gick nått speciellt med Stella igår, det blev bara en kort promenad.
Så idag tog vi Isak i vagnen på förmiddagen och gick till parken där vi tränade lite lydnad till o börja med.

Stella var jätteduktig så sen fick vi ju ha lite kul också, kastade lite pinnar och busade!
Det är så härligt o se en tokig staff som springer runt och fjantar sig tycker jag!
Äppelträd fanns det gott om i parken, jag tänkte att det är ju lättare att kasta.
Men det gick inte, så fort Stella satt tänderna i det och därmed märkte att det ju gick att äta så var det slut på det. 2 äpplen mumsade hon i sig innan vi gick hemåt.
Så nu blir det kanske magknip. Men hon äter ju allt hon kommer över och det brukar ju gå bra så då kanske det går bra med lite äpple också :)

Sen var det bara att byta kläder, slänga in allt i bilen (även Isak och Stella) och åka till min pappa. Han skulle passa dem när jag tog med mig mormor på "ullparty".
Thermotours hade nämligen en liten visning av sina ullprodukter idag, de visade upp sina saker och bjöd på tacobuffé och så hade man även chansen att vinna en resa till Turkiet.
Och hör och häpna; vi vann! Jag och Stefan får alltså dra till Turkiet nästa höst eller vår.
Hur underbart är inte det på en skala!

Ullgrejerna var dessvärre alldeles för dyra för min plånbok så det blev det inget. Men jag hade definitivt köpt det om jag hade haft pengar. Verkar ju hur skönt som helst att mysa ner sig i.
Faktiskt så ska jag köpa tofflorna sen när ekonomin ser bättre ut, de var ju supermysiga!
och tydligen så skulle inte fötterna bli lika svettiga som de alltid blir när jag har vanliga tofflor.

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar