lördag 6 oktober 2012

The lucky one (2012)


 Poster The Lucky One (2012)





Romantisk film.
Handlar om Logan som är marinsoldat, under kriget hittar han en bild på en tjej. Denna bilden bär han med sig under resten av sin tid i Irak och tror att just hon på bilden räddade hans liv.
När han kommer hem, plågad av minnena från kriget, bestämmer han sig för att leta upp kvinnan på bilden.

Åh, jag fullkomligt älskar den!
Jag var väldigt tveksam till att Zac Efron skulle ha huvudrollen, honom har man ju bara sett i sockersöta filmer där småtjejerna ska sitta och dregla över söta lilla Zac.
Men han skötte sig faktiskt bra som marinsoldat och hårding, med ett mjukt hjärta - of course!

Författaren till denna är även han som skrivit "The notebook" och "Dear John". Två andra filmer som jag också gillar väldigt mycket!
Jag tycker dem lyckats med att få det romantiskt utan att det blir för mycket, det kan lätt bli så gulligt så att man blir spyfärdig. Men inte här inte.

Fullständigt förutsägbar, det är den förstås. Men det gör ingenting, jag gillar den ändå.

Vackra naturbilder och fina hundar bjuder de på också. En scen med Efron och hans schäfer fastnar jag speciellt för.

Men ja, är ni som jag - en sucker för romantiska filmer. SE DEN.
Jag tror inte att ni kommer bli besvikna.
Men det är ju vad jag tror.... :)

/TS


Update: kom just på att jag ju har ett minus till den här filmen! Att han hittar henne så lätt, han tar en promenad (dock en väldigt lång sådan) och frågar folk han träffar om de känner igen henne. Sen, hör och häpna, hittar han en kille som känner henne. Vad är oddsen? Amerika är ju faktiskt väldigt stort.. Just sayin'...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar