söndag 14 oktober 2012

Måndag igen då

I morgon är det då måndag igen, helgen bara susar förbi!
I huset så har vi har gjort klart allt i köket utom tapetseringen och så har vi börjat i det som ska bli Isaks rum. Målat 3 väggar och i morgon ska det strykas för andra gången, fjärde vägen ska tapetseras och sen är det rummet också ganska klart. Ska måla dörrkarmen bara men det går ju fort.

Så köket var ju det som var absolut segast att få klart (nu är det ju inte riktigt klart heller men ändå).

Mer än det har vi nog inte gjort i helgen, utom att vi städat lite i lägenheten och så har jag slappat i soffan och sett första avsnittet på säsong 2 av Once upon a time.
Jag gillar den serien, men nu tycker jag nästan att de har blandat in lite för mycket sagor. Mulan liksom, vart kom hon ifrån?

Revenge är en annan serie jag följer, och den tycker jag faktiskt håller ihop lite bättre. Nu är det ju riktigt spännande, så längtar tills jag får se nästa avsnitt på torsdag.
Det är ju det segaste med serier, att man måste vänta! Jag har ju inte speciellt mycket till tålamod och då känns det jättejobbigt att behöva vänta så länge innan man får se hur det går.
Om de sen kör allt i hur många säsonger som helst så blir det ju ännu jobbigare.
På så sätt är det ju bättre med en film, men då får man inte riktigt samma relation till karaktärerna.

Så jag vet faktiskt inte vilket jag gillar bäst.
Vad gillar ni mest, serier eller filmer?

/TS

2 kommentarer:

  1. Jag tycker faktiskt once upon a time börjar spåra ur lite.. Det börjar kännas lite löjligt med prince charming och allting. Att Han och snövit ska ha en dotter som är lika gammal som dom själva ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja jag vet!! Det tyckte jag med, och sen tyckte jag att det hela blev jätteskumt när de var i den "vanliga" miljön istället för sagomiljön. Tycker det kändes helt fjantigt med en Prince charming i en helt vanlig stad.... :P

    SvaraRadera