onsdag 3 oktober 2012

Last house on the left (2009)

Detta är då en skräckfilm.
En familj åker till sitt hus ute i skogen för att ta det lite lugnt. Dottern i familjen hälsar på en kompis i stan och de träffar en kille som de följer med hem, vad de inte vet är att hans familj inte är direkt trevliga.
De hamnar i en mardröm och deras enda chans är att fly.

Denna är riktigt bra, speciellt för att vara en skräck. Det finns väldigt få bra skräckfilmer nu för tiden tycker jag. Men denna är bra, det är andra gången jag ser den och jag tycker fortfarande att den är bra.
Det är en nyinspelning på en film med samma namn från 1972.
Den har jag förövrigt inte sett så jag kan inte jämföra något, men man kanske skulle ta och se den också egentligen..

Den är rätt så brutal den här filmen, hemsk. Men det positiva, och det som är så ovanligt i skräckfilmer nu för tiden, är att det vänder.. Här får man hämnden som man alltid vill ha.

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar