onsdag 3 oktober 2012

Johan Falk - Spelets regler (2012)

Nu har jag då sett den första filmen (av de nyaste)
Bra, det tycker jag att den är.

MEN, frågan är om filmerna verkligen ska heta Johan Falk. Tycker nästan att de skulle hetat Frank Wagner istället.
Joel Kinnaman gör ju dem här filmerna, och speciellt den här. Johan Falk känns nästan som en biroll i jämförelse.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag har svårt för i den här filmen, tror att det är Falks försök att vara så himla tuff jämt, och i slutet tycker jag det spårar ur helt. Där verkar han ju bara allmänt galen..

Men ja, det är en bra story och jag gillar den. Trots allt ganska spännande.

Den handlar  i alla fall om knark, ett nytt knark som håller på att sprida sig till Sverige. Filmen börjar i Tyskland där man försöker gripa dem som sprider det, sen fortsätter det i Sverige.

Ja, jag orkar inte berätta mer om vad som händer i den, jag tycker ni ska se den :)

/TS

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte johan falk alls, alltså han som spelar. Tycker han är urkass skådis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag måste faktiskt hålla med. och i den här filmen blir det värre än i de andra. tycker jag iaf.. men kinnaman är desto bättre! :)

      Radera