tisdag 5 februari 2013

Brave (2012)





Nu har jag då sett denna tillslut. Det tog ju ett tag innan jag fick mig för att göra det.
Men jag bara älskar ju Disneyfilmer, så det är ju klart att jag älskade denna :)

Gillar att i princip alla Disneyfilmer har ett budskap. Att det inte bara är en töntig tecknad (eller animerad) historia som bara är sockersöt och meningslös. Utan det finns verkligen någonting som de vill ha sagt med filmerna.
Så tycker jag ju att det var även i denna då.

I slutet säger hon "ödet finns inom oss, det gäller bara att vara modig nog för att se det".
Nu vet jag inte om det exakt blev ordagrant, men nästan. I alla fall så gillar jag det.

Sevärd film och jag älskar den. Men så är jag ju en sucker för Disneyfilmer så ni får väl titta och bedöma själva ;)

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar