onsdag 20 februari 2013

Alex Cross (2012)




Poster Alex Cross (2012)                                                                                                                                         
Till o börja med kan jag säga att jag överhuvudtaget inte förstår den beskrivning av handlingen som är till denna filmen, den lyder såhär;
När en av hans familjemedlemmar mördas, svär Washington-detektiven Alex Cross på att hitta gärningsmannen. Han upptäcker att det inte var hans första offer, och att inget är som det verkar.

Det är den beskrivningen som verkar finnas på de flesta ställen, och jag tycker inte alls att den stämmer.
Eller har jag heelt missuppfattat hela filmen??
Dessutom tycker jag helt ärligt att den sabbar filmen.

Men i vilket fall, för att gå till vad jag tycker om den.
Den är helt värdelös. Dåliga karaktärer och dåliga skådespelare till att börja med.
Handlingen ger jag inte mycket för heller. Intetsägande skulle man nog kunna säga.

Så ja, helt enkelt - om ni inte ser den så missar ni ingenting!

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar