tisdag 4 december 2012

Cockpit (2012)

 Poster Cockpit (2012)




Jonas Karlsson i huvudrollen spelar Valle som lever ett "perfekt" liv med sin fru och son och har ett bra jobb som pilot.
När han sedan får sparken så går allt nedför, hans fru vill skilja sig vilket leder till att han inte har något hem och de hamnar i vårdnadstvist om sonen.

Han letar desperat efter jobb och när det då dyker upp en annons där se söker en pilot drar han snabbt iväg till intervju, det spelar honom ingen som helst roll att han är tvungen att hoppa i en klänning då företaget vill ha en kvinnlig pilot.

Vidare handlar filmen om könsroller kan man säga, manligt och kvinnligt, fördomar gentemot kvinnor, mansgrisar och feminister. Här har vi allt.

Men den tar upp detta på ett roligt sätt! Jag tycker den är superkul, men så är det ju många som inte har samma humor som mig då ;)
Men enligt mig, jättebra. Jag gillar den :)
Tycker dem lyckas få fram ett budskap på ett roligt sätt. Utan att det blir tungt och tråkigt.

Så jag rekommenderar den absolut :)

Visst har den vissa negativa delar också, men dem kan man bortse från tycker jag.
Den här kan man se när man är sugen på film där man inte behöver tänka så mycket :)

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar