torsdag 17 januari 2013

Film catchup!

Har sett en massa filmer (eller ganska många), som jag inte skrivit något om.
Men jag orkar inte skriva ett inlägg om varje så därför blir det en kort beskrivning av alla :)

Vi börjar med den jag såg senast:

Five Star Day (2010)

Five Star Day Poster 

Denna handlar om Jake, som efter en födelsedag där allt som kan gå snett också gör just det, bestämmer sig för att undersöka detta med astrologi. Enligt den borde ju alla som föddes samma dag som honom och har samma tecken ha haft en lika värdelös födelsedag?

Jag gillar faktiskt denna. Ändå lite tanke bakom och den är fin. Sen är det ju såklart inte något minus att huvudpersonen spelas av Cam Gigandet. Han är ju så snygg... fast det har väl inte med saken att göra, men det skadar ju ändå inte :P
Rekommenderar, om ni vill se en gullig film som inte kräver så mycket tänk vill säga :)

Taken 2 (2012)






Poster Taken 2 (2012)Detta är ju då helt enkelt fortsättningen på Taken (det kunde ni väl aldrig gissa?!) ;)

Den handlar iallafall som samma personer, även samma skådespelare och det tycker jag såklart är ett megastort pluss!
Denna gången är det dock pappan, Liam Neeson då, som hamnar i trubbel med samma gäng som i tidigare film. Denna gång det då dottern som får rädda honom och inte tvärtom.

Jag tycker den är bra, den har fått rätt dålig kritik från många men jag tycker den är helt okej.
Visst går det för långt många gånger och blir lite smålöjligt när Liam spelar så himla badass. Men vafan, det är inte värre än något annat.
Jämför man med Rambo så är det ju ingenting :P
Helt okej tidsfördriv :)


Fire with fire (2012)



Poster Fire with Fire (2012)Denna är med helt okej.

Handlar om en kille som ska vittna i en rättegång efter att ha bevittnat mord, när han blir hotad av killen han ska vittna mot reagerar han på ett sätt som de inte räknat med.

Bruce Willis ja, vad säger man... Det handlar inte om honom och ändå lyckas han typ ta över hela filmen. Det är ingen favoritskådespelare och i varje film jag sett honom i ska han vara så tuff så man kan ju spy på honom. Samma här...
Men helt okej story och ganska spännande stundtals.
Även fast det som i Taken 2 går till överdrift även här..


Nu kommer jag faktiskt inte ihåg vilka mer jag sett sen jag skrev sist.. Men jag får väl uppdatera sen när jag kommer på de :)

Ha det fint!
/TS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar