lördag 10 november 2012

En oväntad vänskap (2011)

Denna heter i originaltitel "Intouchables".
Handlar om en mörkhyad kille som heter Driss. Han har ett kriminellt förflutet och är äldsta sonen i en fattig familj som bor i ghettot. När han blir utslängd av sin mamma tvingas han söka arbete för att inte bli av med sitt bidrag, han får då söka jobbet som personlig assistent åt en förmögen man vid namn Philippe.
Trots att Driss försöker vara ovänlig så får han jobbet.

ÅH vad denna är BRA! Baserad på en sann historia också och det gillar jag ju ännu mer.
Jag skrattar och gråter genom hela filmen. Så fin. Dessutom är det franska de pratar och jag gillar det språket, tycker det är vackert.

Har ni inte sett den, se den! och se den igen!
Jag vet inte varför men jag älskar den. Måste nog faktiskt till och med köpa den och det är faktiskt inte så många filmer som jag känner att jag måste köpa för att jag vill se dem igen. Så det är ju faktiskt ett bra betyg.

Men ja, jag säger det igen. SE DEN! :)
/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar