söndag 18 november 2012

Breaking dawn - part 2 (2012)

 Poster Breaking Dawn - Part 2 (2012)


Fint slut på en bra serie.

Var och såg denna på bio i helgen, kommer förmodligen att se den igen när den kommer på DVD.
Bio i all ära men jag önskar att jag kunde sitta där själv, eller i alla fall kunna välja vilka som ska sitta där med mig.
En fjortisgrupp hade ju tyvärr hittat dit samtidigt som oss och satt och fnittrade genom hela filmen samtidigt som man med jämna mellanrum hörde "YES", "Äntligen!" och "ÅÅÅÅÅÅH".
SUCK!

Det har ju ingenting med filmen att göra men sabbar ändå upplevelsen rätt mycket.

Denna tar i alla fall vid där den förra slutade, nämligen då Bella öppnar ögonen och ser världen ur en vampyrs ögon.

Hon slutar även vara den lite mesiga tjejen och blir en modig kvinna. (tillslut).

Däremot vet jag inte riktigt om den stämmer ihop med boken? Antingen har jag helt glömt bort ett avsnitt eller också så är det sådant de lagt till för att få en att bli lite förbryllad. Jag vet faktiskt inte för jag minns verkligen inte. Måste nog läsa den igen och se om det avsnittet finns med eller inte..

Men det var en fin film, precis som de andra. Fin, men ingen wow-upplevelse.

/TS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar